Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059314276 Year: 2009 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. In 4 thema's wordt een aantal didactische grondbeginselen behandeld: het leren (bevorderen), een cursus ontwerpen, een cursus uitvoeren, het onderwijs managen en evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schema's, modellen en de vaardigheden- en informatiebladen aan het eind van elk thema wordt een directe eerste hulp geboden bij praktische vragen. De auteurs leggen hierbij de nadruk op de verantwoordelijkheid van de student voor het eigen leerproces. Van de docent wordt verwacht dat hij in staat is studenten die kennis en vaardigheden bij te brengen waarnaar ze zelf nooit op zoek zouden gaan, om de eenvoudige reden dat ze zich het bestaan ervan niet realiseren. De docent moet studenten fascineren; daartoe krijgt hij hier vele tips en aanwijzingen.In deze tweede druk wordt niet alleen geschreven over de didactiek in het hoger onderwijs, maar ook 'hot topics' zoals assessment en timemanagement komen aan bod


Periodical
Currents in pharmacy teaching & learning.
ISSN: 18771300 18771297 Year: 2009 Publisher: New York : Elsevier

Listing 1 - 2 of 2
Sort by